8 Kasım 2013 Cuma

İrem 'in Ankara Gezisi

İrem  ilk  kez bizlerden ayrı  yalnız değil tabii okul arkadaşları ve öğretmenleri ile Ankara'ya  gitti.
Bizim için de bir ilk oldu, hepimiz çok heyecanlıydık.Yola çıkacakları gün İrem heyecandan yerinde duramıyordu zıp zıpladı desem abartmış olmam..
Akşam 22,00 gibi okulda toplandık.Ellerinde minik yastıklar sırt çantaları ile sıraya geçtikleri an ayrılık ciddiye bindi.Didim 'den gelen otobüste okulun Didim şubesi öğrencileri vardı, yanlarındaki koltuklarda yerlerini alan bizim minikler de yola çıktılar ,el sallayan,dualar eden anneler ve hatta otobüsün camına zıplamak suretiyle yapışan babalar eşliğinde..
Gecenin karanlığına karışıp gitmişlerdi işte.Eve döndük, kararlıyım uyuyamam diyorum bu gece kesin..
Geç vakit uyumuşum.Sabah 6,30 telefon bir kez çalıp sustuğunda İrem diye zıpladık eşimle..
Ankara'ya girmek üzereydiler , hayır uyumamıştı çok fazla , iyiydi, yine arayacaktı, hoşçakalın .dıııııttt..
Güne başladığım o saatlerde kalktım , evi toparladım, çamaşır, bulaşık, lavaboyu harttara hurttara ovalarken buldum kendimi saat daha 8 olmamıştı :)
O günü evde geçireyim dedim olmadı, annemi de alıp dışarıda kahvaltı yaptık, Özkanlar'da kurulan büyük pazarı turladık , eve dönünce bir de semtte sebze pazarını dolaştık ..Gün içinde İRem'le çok kez telefonda  görüştük.Sesi şıkır şıkırdı.Evet kahvaltı etmişti, Ankara kalesi , eski evleri geziyordu ve çok fotoğraf çekmişti.Evet üşümüyordu (!) Arkadaşları ile mutluydu ..Öğle yemeği yemişti, köfteyi sevmemiş,çorba,pilav salata puding yemişti ( oh oh 'tu )
Derken Anıtkabir ziyareti , devlet töreni ile okulları adına sevgili Üstün Dökmen konuşma yapıp çelenk koymuştu .Çok duygulanmışlardı.Müzeler, Meclisler ve en son Atatürk'ün evini gezmişlerdi.
En çok kafasına taktığı Anıtkabir'den hatıra eşya alamaması olmuştu.Mekan küçüktü, kalabalıktı , izin vermemişlerdi..
O akşam geçmek bilmedi, annemde yemekteydik ki aradı , yola çıkıyorlardı telefonunu kapatacaktı , ararsak ulaşamazdık , bekliyorduk..
bekledik, bekledik ..
Gece 1 gibi (erken olmasına rağmen ) okula gittik, bütün veliler beklemeye başladık , derken otobüsü gördük.Bu kez uyumuşlardı her biri şişmiş dudaklarla yaklaştı :) çok tatlıydılar, yorgun ama mutluydular.

İlklerin gerçekleştiği bir haftasonu geçirmiştik..

İrem'İn ve öğretmenlerin gözünden Ankara Gezisi ;)

Anıtkabir Töreni

İrem 'İn  çektiği fotoğraflar  babasının çektikleri gibi, detaya girmiş çoccem :))