12 Şubat 2016 Cuma

İzmir 'de kar var

Her yıl aynı muhabbet döner İzmir'de, bir damlacık  kar yağar ve biz mutlu oluruz :)  yağmurun arasına karışıp gelir bazen, bazen dağlardan serpintiler dökülür ağaç dallarına ve bazen de bildiğin kar gibi yağar. Sosyal medyada İzmirliler çıldırır, kar gören masum İzmir'li sloganı en yaygın olanıdır. Bununla birlikte durumunu "çılgın", "eğleniyor", "kardanadam yapıyor", "yürümekkardazordur" gibi ifadelerle süsleyenlere bir like atar kaçarsınız..
Ne yapalım şımarmak bizim de hakkımız :D
İzmirlinin çocuğu her yıl bir kar tanesini kucaklamak, onu yüzünde hissedebilmek için neler vermez ? Bizim çocuklar da kar yağışı başladı diye duymalarıyla başlarlar, gidelim demeye.. hele tepeleri görmesinler :)

Narlıdere'nin yüksekleri, Manisa Sipil dağı etekleri, Kemalpaşa Armutlu civarı, Karagöl yolu benim bildiğim kar görüp sevinme yerleri :)

Ancak ben profesyonelim , kayak yapacağım filan diyorsanız Bozdağ'a gideceksiniz. Çocuklar orada kızak kiralayıp kayabilirler bile, sıcak şarap kadehini, buluta karışmış karlı dağlara kaldırırsın, hele güneşli bir günse ayrılasın gelmez zirveden...

Kendi aracımızla gidelim desek, alışık mıyız buzlu yollara, zincire , o trafik çilesine, değiliz. Ne yaptık biz de tur ile gittik. Geliş gidiş rahat, kaygı yok, saatin belli.

Pazar günleri günübirlik turlar var, daha önce de katılmıştık, seneler önce, aynı tur, Bİrgi, Ödemiş, Gölcük ziyaretleri yapıyordu. Bu kez kar oynama odaklı yolcuların ortak kararı ile Bozdağ'da çok vakit geçirdik, Gölcük'e de yemek için uğradık, uğramasak iyiymiş, yol feci, çamur olmuş, trafik yoğun, lokantalarda neredeyse yemek kalmamış ...
Alışverişimizi yaptık Gölcük'te bir de . Ne alınır:
Ödemiş köftesi , eti , sucuğu ile ünlü,,
patates, soğan, kestane, erişte, bal ve süt ürünleri.

ben patates ve kestane aldım.
annem et, patates, kestane
kardeşim patates, erişte ve baklava almış ! ev yapımı hem de biz görmedik, neyse yolda açtık ve tükettik harikaydı !

İzmir civarında hem gezeyim hem kar'ın tadını doyasıya çıkartayım diyorsanız Bozdağ turlarına katılmanızı öneririm, beklentiniz yüksek olmasın, çok kalabalık oluyor ve trafik feci, ama değer ;) yani bizim çocukların sevincine değerdi :)




  Bozdağ'dan kar manzaraları ...

2 yorum:

  1. aaaa yani bugün izmirde kar mı var sahiden yaaaa :) bi deeee, nolduu yazma çalışmaları, atölye, nasıl gidiyooo. yazıyo musuun, hiç koymuyon yazdıklarından buraya niye amaaa :)

    YanıtlaSil
  2. geçen pazar durum buydu İzmir Bozdağ'da, yine aynı manzaradır, kar kalkmaz oradan kolaylıkla, İzmir merkez 20 derece bahar havası ;)
    atölyeye devam ediyorum, yazıyorum, paylaşırım artık yazdıklarımdan, dergimiz var ona yazı çıkartıyoruz , güzel günler!

    YanıtlaSil