28 Mart 2013 Perşembe

dün akşam


Yemekten sonra klasik kızımla ders tekrarı seansımız kısa sürdü, İrem sınavlardan bunalmıştı.Proje ödevlerine göz attık , müzik dersinden ,Ege yöresine ait 3 türkü yazılıp bir tanesi de ezberlenip söylenecek ..
Başladık araştırmalara .. Ege yöresi, bildiğin Zeybek ağırlıklı iki söyle üç düşün tarzı :)
Söylemesi öyle zor ki ! 
yani bir çocuk için..
Neyse bir tanesini seçtik ve İrem bir kez dinleyip başladı söylemeye ,elinde tv kumandası ,gözler kapalı çok hoştu :)
Sonrasında cıvımasak iyiydi , ama çok güldük ,eğlendik :)
İRem uyuduktan sonra  bu filmi izledim ;) Sevgili Lale 'nin bloğunda okumuş not almıştım ,hazır dizilere de ara vermişken iyi oldu ;) Hem filmi de çok sevdim, çok düşündüm..
Uyku da tutmadı sonra haliyle..
Aynı adlı romanını da okumak dileğiyle dedim, yumdum gözlerimi ;)



KAPI
THE DOOR


Fİlmin tanıtımından ;

İki kadının arkadaşlığı nereye varabilir? Sinemasal öykülerin ustası Macar yönetmen István Szabó'nun 1960'larda geçen son filmi işte bu sınırları keşfe çıkıyor. Filmin başrollerinde bütün karizmasıyla Helen Mirren ve Başkalarının Hayatı filminden tanıdığımız Martina Gedeck var. Roman yazarı olmak isteyen Magda, günlük işlerinde yardımcı olması için yaşlı çamaşırcı Emerenc'i ikna eder. Hizmetleri kusursuz olsa da Emerenc huysuz, ters ve katıdır. Geçmişi meçhuldür; kasabada hakkında şüphe ve dedikodular yürümektedir. Zamanla, tüm tuhaflıklarına rağmen Emerenc ile Magda arasında garip olduğu kadar sağlam bir bağ kurulacaktır.


8 yorum:

  1. Kapı güzel bir filmdir; ders çalışmak çok zor, ben bırkatım kendi haline artık; büyüdüya benimki biraz çok da karışılsın istemiyor derslerine; sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ders çalıştırmak sabır işi,biraz da çocuk isterse ..dediğin gibi büyüdükçe istemeyecektir nasılsa az daha sabır :))

      Sil
  2. Düşündüm diyince aklıma bir film geldi amaa asla ve asla tavsiye etmem istersen bir bakta ama bakma! :D
    Filmi kısaca özet geçersem Güney kore fanatiğim biliyorsundur sanırım (Psy' le başlayan bişey değil 2009 dan beri ) iki çok değerli başarılı oyuncuya nasıl kabul ettirdiler bu filmi hala anlayamadım. Bu filmi izlersen kesin soğuycaksındır benden :D
    severek evlenmiş 5. yıllarında olan bir çiftin konuşmaları. Eve bi kedi girdi kalbim durdu sandım cidden, çünkü film de toplsaan yüz kelime anca konuştular yok hiç bi tık yok :D kedi miyavlıyınca ne hayallere kapaldım belki bundan sonra bi aksiyon başlar diye. Senaristi hemde yönetmeni ne amaçladı da yaptı bu filmi hala anlamış değilim. O kadar sinir ki sonunda sinirden ağladım!!!
    Neyseeee ; başarılar diliyorum ikinizide sen de ne de olsa çalıştırıyosun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hangi film bu ? merak da ederim ben şimdi :)
      teşekkür ederim bir de ;)

      Sil
  3. sanatsal bir film gibi görünüyor.biraz araştırayım ben de.diziler bitti,fırsat olduğunda film izlerim ben de artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yabancı dizilerden önerilere de açığım aslında ama farkettim ki film izleyemiyorum böyle olunca..izlediklerimiz de paylaşalım ;)

      Sil