15 Mart 2013 Cuma

enginar'ı nasıl bilirsiniz ?


Müjde Ar'ın kardeşi der Mustafa olsa şimdi ..

Baharın gelişi ile etraf yeşillenir, ot sezonu açılır benim için sırası ile çağla badem, enginar,erik ve semizotu günleri başlar.

Bu haftasonu pazardan enginar alıp şööööyle bir doldurayım ,ev halkı da sevindirik olsun o la la ! derken ;
olaylar şu şekilde cereyan etti ;

dün akşama yemeğimiz yoktu, İRem nasıl oldu hem ondan haber alırım hem anneannede mi yiyecekmiş filan konuya girerim , bizim de yemeğimiz yoktu derim yarım ağız niyetle aradım annemi.İrem açtı telefonu , anneannem meşgul dedi, ben de ona vızıldadım ..Annemin enginar doldurduğu ve bize de zaten yapacak olduğunu duyunca bir bayram havası esti midemde :D

Akşam gidince annem zafer kazanmış komutan edası ile , hepinize aldım  ( kardeş aileyi de kastediyor) seviyorsunuz , taze taze  dedi. Ellerine sağlık pek de güzel olmuş idi.

Yine dün  eşimin annesi Ayşeanne ile telefondaydık.İrem cuma günleri okul çıkışı babaannesine gidiyor biz de iş çıkışı uğruyoruz ve güzel yemeklerinden nasipleniyoruz  anne sofrasının..İşte o telefonda anne sesinin en çıngırtılısından " enginar çıkmış yapıcam size " şeklinde  duyduklarımla kulaklarım bayram etti bu kez.

Enginarın fazlasından zarar gelmez hele ki ne zahmetle yapılan dolmasından ;)

Ellerinize, fikirlerinize sağlık anneleeeerrr de, ben haftasonu ev halkını sevindirecek övgüler toplayacaktım :D Haydi şimdi börenk mi açarım, tatlı mı yaparım çıtayı yükselltiler anacım peh !

buyrun işte bahsi geçen yemek budur !
görseller alıntıdır ,,



6 yorum:

  1. Gonca ben hıc bu doldurmalı seklını yemedım, o yesıl kabukları sert olmuyor mu? Onlar da yenıyor mu?
    Çözemedim bu yemeği ben: (

    Size afiyet olsun: )

    YanıtlaSil
  2. İçine dolan kısımlar yeniyor, yaprağın kök kısmı sıyrılmak sureti ile yeniyor, uçlar sert yenmiyor onlar :) İrem'İ yerken görsen midye gibi düşün sıyır at sıyır at :)teşekkürler ,nasip olsa size de yapsam :D

    YanıtlaSil
  3. tam bir enginar hastasıyımdır ben,her türlüsünü yerim annem sağolsun(dolması,zeytinyağlı çanağı,pilavı vs.vs.)mevsiminde depolayıp buzluğa atar kış aylarında da tüketiriz...bugün gördüm manavdan geçerken tazelerini,pek bir sevindim...
    afiyet olsun,iyi haftasonları...

    YanıtlaSil
  4. bu şeklini bende hiç yemedim :))
    afiyet bal şeker olsun hayatım size :)

    YanıtlaSil
  5. Şu enginar dolmasını yıllardıor yemek kısmet olmuyor bana Gonca'cım. Onun dışında her türlüsünü pişirmeyi beceririm enginarın; bahar aylarında vaz geçilmezimdir ayrıca :)

    YanıtlaSil
  6. offfffffffffff!

    afiyet olsun.
    enginarrrr, enginarrrr!

    YanıtlaSil